STARTUP PROMOTIE
NU GOOGLE ADWORDS BON 150 EUR
 

3 fouten op een landingspagina

Deze 3 fouten op je landingspagina kunnen je duur komen te staan!

Er zijn veel fouten te benoemen die doorgaans op een landingspagina worden gemaakt. Hierbij drie fouten die je daadwerkelijk veel geld kunnen kosten.

Fout 1: De titel van de websitepagina sluit niet aan bij de communicatie

Als bezoekers op een landingspagina terecht komen hebben ze een aantal verwachtingen van hetgeen ze gaan zien op de pagina. Zo is het belangrijk dat de titel van de landingspagina een voortzetting is van hetgeen er in de communicatie wordt genoemd voordat ze op de landingspagina terechtkomen.

Fout 2: Geen content strategie op de websitepagina

Bezoekers zijn niet allemaal hetzelfde en reageren verschillend. Dat is natuurlijk geen geheim. Als de boodschap op je landingspagina maar inspeelt op één type bezoeker, mis je dus een kans om andere type bezoekers te laten converteren.

Fout 3: Geen prikkel bij het eerste websitebezoek

Als je in Google Analytics naar de statistieken van een landingspagina kijkt (bijvoorbeeld voor AdWords campagnes) is de kans groot dat 70 tot 80% van je bezoekers nieuwe bezoekers zijn.

Het is daarom belangrijk deze bezoekers direct een prikkel te geven. Geef ze een reden om dezelfde dag nog zaken met je bedrijf te doen. Als je iemand iets wil laten kopen, zou je kunnen overwegen om een kortingscode weg te geven (bijvoorbeeld 10% korting bij de eerste aankoop). Op het moment dat het de bedoeling is een lead te generen is het belangrijk om er voor te zorgen dat iemand direct (bijvoorbeeld telefonisch of via een live chat) contact kan opnemen met een expert.