STARTUP PROMOTIE
NU GOOGLE ADWORDS BON 150 EUR
 

Facebook coverfoto voor je bedrijf

Tips voor een Facebook coverfoto voor je bedrijf

De Facebook coverfoto van je bedrijf is het uithangbord van je bedrijf op Facebook, een online marketing kanaal. Het is één van de eerste zaken die bezoekers van jouw bedrijf zien wanneer ze naar jouw Facebookpagina surfen. Hier geven we een aantal tips voor het maximaliseren van je coverfoto:

1. Een interessante afbeelding

Een goede afbeelding is er één die de kijker bezighoudt zodat ze meer willen weten over jouw bedrijf. Facebook heeft regels tegen het plaatsen van veel tekst en calls to actions in hun coverfoto. Laat dus in plaats daarvan het beeld voor zichzelf spreken, zorg ervoor dat de surfer meer over je leest en gebruik de coverfoto als een échte trigger. Zorg ervoor dat je een foto van hoge kwaliteit gebruikt die de essentie van je merk naar voren brengt.

2. De juiste afmetingen van je Facebook coverfoto

Als je coverfoto wazig is of uitgerekt, leidt het de aandacht af van jouw Facebookpagina. Het komt amateuristisch over. Omdat de Facebook coverfoto oneven afmetingen kent, dien je ervoor te zorgen dat het past. Hier zijn de afmetingen voor een Facebook coverfoto:

  • Facebook coverfoto grootte: 851 pixels breed en 315 pixels hoog
  • Minimum afbeelding dimensie: 720 pixels breed
  • Profiel pictogram grootte: 160 x 160 pixels, met minimum upload afmetingen van 180 x 180 pixels

3. Wissel je Facebook coverfoto af

Zorg ervoor dat je niet altijd dezelfde coverfoto hebt. Probeer het een keer per maand of per trimester te veranderen om nieuwe producten, diensten, gebeurtenissen, weetjes of evenementen van jouw bedrijf te benadrukken. Probeer de bezoeker, personeel of klanten te betrekken door bijvoorbeeld een melding te maken "verkoper van de maand".