Hoe meer links een website bevat, hoe beter bepaalde zoektermen scoren binnen de normale opzoekingslijst van Google of Bing. Daar zijn alle online marketing agentschappen het over eens. Er zijn wel een aantal valkuilen binnen SEO of Search Engine Optimization. Niet-kwalitatieve links worden afgestraft. Bijgevolg staat in eerste instantie de kwaliteit van de links voorop en niet de kwaliteit van het aantal links.
Om goed te scoren binnen de organische zoekresultaten is een sterke inhoudelijke website een must. Maar een relevante en interessante website staat geenszins garant voor een hogere ranking. Ook de links naar en vanuit de website zijn belangrijk. In realiteit worden die links veelal gecreëerd om zodoende de website voor bepaalde zoektermen hoger te positioneren.
Deze 3 fouten op je landingspagina kunnen je duur komen te staan!
Er zijn veel fouten te benoemen die doorgaans op een landingspagina worden gemaakt. Hierbij drie fouten die je daadwerkelijk veel geld kunnen kosten.
Fout 1: De titel van de websitepagina sluit niet aan bij de communicatie
Als bezoekers op een landingspagina terecht komen hebben ze een aantal verwachtingen van hetgeen ze gaan zien op de pagina. Zo is het belangrijk dat de titel van de landingspagina een voortzetting is van hetgeen er in de communicatie wordt genoemd voordat ze op de landingspagina terechtkomen.
Advertenties binnen Google Adwords worden meestal gecreëerd op basis van CPC (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klikt. Echter kan het voorkomen dat er ongeldige klikken ontstaan.
Ongeldige klikken, ook wel klikfraude genoemd, komt niet regelmatig voor. Wel zou het ieder bedrijf kunnen overkomen. De ongeldige klikken kunnen veroorzaakt worden door handmatige klikken door personen. Dit zou bijvoorbeeld de concurrent kunnen zijn, die meerdere keren op de advertentie klikt. Het kan ook worden veroorzaakt door geautomatiseerde klikprogramma’s, robots of andere software.
Hoe werkt de Google AdWords conversietracking en wat is het verschil met Google Analytics?
Google AdWords conversietracking meet de acties die plaatsvinden op je website. Met behulp van het Google AdWords meetsysteem kan je deze acties meten. Het is hierdoor mogelijk om je AdWords campagnes beter te optimaliseren. Om je conversies bij te kunnen houden, dien je wel de conversiecode toe te voegen aan het statische gedeelte van je website.
De meesten hebben wel al eens gehoord van SEO of zoekmachine optimalisatie. Maar waarom is SEO belangrijk? Enkele beweegredenen:
SEO is uitstekend meetbaar
Het natuurlijke zoekverkeer dat gegenereerd wordt via SEO (de organsiche zoekresultaten) is perfect meetbaar. Dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld Google Adwords. Dankzij tools als Google Analytics kan nagegaan worden dankzij welke zoektermen of zoekcombinaties de surfer de website heeft bezocht. Dergelijke informatie is zeer belangrijk om meer commercieel succes te bekomen.
Het beheren van een Facebook pagina lijkt heel eenvoudig maar dat is het niet. We komen veel bedrijfspagina’s tegen waar het een en ander op aan te merken is. In deze blog presenteren we graag de 5 meest gemaakte fouten.
Niet reageren
Het blijft voor ons onbegrijpelijk maar je ziet het zo vaak; bedrijven die niet reageren op vragen en klachten van mensen op social media. Door deze bedrijven wordt een pagina aangemaakt, er worden berichten geplaatst maar vervolgens vergeten ze het ‘social’ van social media; namelijk de interactie. Het is ontzettend belangrijk om goed om te gaan met reacties van klanten. Niet alleen wil je natuurlijk de mensen zelf tevreden houden, maar je moet jezelf ook realiseren dat jouw klanten en potentiële klanten kunnen zien hoe jij omgaat met vragen en klachten van anderen.
Pay Per Click programma's zijn een veel gebruikt middel om te adverteren binnen o.a. zoekmachines zoals Google Search, Bing of Yahoo. Enkele voordelen: