Hoe meer links een website bevat, hoe beter bepaalde zoektermen scoren binnen de normale opzoekingslijst van Google of Bing. Daar zijn alle online marketing agentschappen het over eens. Er zijn wel een aantal valkuilen binnen SEO of Search Engine Optimization. Niet-kwalitatieve links worden afgestraft. Bijgevolg staat in eerste instantie de kwaliteit van de links voorop en niet de kwaliteit van het aantal links.
Om goed te scoren binnen de organische zoekresultaten is een sterke inhoudelijke website een must. Maar een relevante en interessante website staat geenszins garant voor een hogere ranking. Ook de links naar en vanuit de website zijn belangrijk. In realiteit worden die links veelal gecreëerd om zodoende de website voor bepaalde zoektermen hoger te positioneren.
De meesten hebben wel al eens gehoord van SEO of zoekmachine optimalisatie. Maar waarom is SEO belangrijk? Enkele beweegredenen:
SEO is uitstekend meetbaar
Het natuurlijke zoekverkeer dat gegenereerd wordt via SEO (de organsiche zoekresultaten) is perfect meetbaar. Dat geldt evenzeer voor bijvoorbeeld Google Adwords. Dankzij tools als Google Analytics kan nagegaan worden dankzij welke zoektermen of zoekcombinaties de surfer de website heeft bezocht. Dergelijke informatie is zeer belangrijk om meer commercieel succes te bekomen.
Pay Per Click programma's zijn een veel gebruikt middel om te adverteren binnen o.a. zoekmachines zoals Google Search, Bing of Yahoo. Enkele voordelen:
SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie. Naast de adverterende zoekresultaten geeft elke zoekrobot, zoals Google of Bing, eveneens een reeks organische of natuurlijke zoekresultaten weer. Ook uw website kan voor een aantal zoekwoorden of zoekcombinaties hoger scoren in de opzoekingslijst van Google of Bing. Lees meer