Advertenties binnen Google Adwords worden meestal gecreëerd op basis van CPC (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klikt. Echter kan het voorkomen dat er ongeldige klikken ontstaan.
Ongeldige klikken, ook wel klikfraude genoemd, komt niet regelmatig voor. Wel zou het ieder bedrijf kunnen overkomen. De ongeldige klikken kunnen veroorzaakt worden door handmatige klikken door personen. Dit zou bijvoorbeeld de concurrent kunnen zijn, die meerdere keren op de advertentie klikt. Het kan ook worden veroorzaakt door geautomatiseerde klikprogramma’s, robots of andere software.
Hoe werkt de Google AdWords conversietracking en wat is het verschil met Google Analytics?
Google AdWords conversietracking meet de acties die plaatsvinden op je website. Met behulp van het Google AdWords meetsysteem kan je deze acties meten. Het is hierdoor mogelijk om je AdWords campagnes beter te optimaliseren. Om je conversies bij te kunnen houden, dien je wel de conversiecode toe te voegen aan het statische gedeelte van je website.
Pay Per Click programma's zijn een veel gebruikt middel om te adverteren binnen o.a. zoekmachines zoals Google Search, Bing of Yahoo. Enkele voordelen:
SEA staat voor search engine advertising of adverteren op een zoekmachine zoals Google, Bing of Yahoo!. De zoekrobot geeft uw advertentie boven of naast de normale zoekresultaten weer wanneer iemand een door u gekozen zoekwoord of zoekcombinatie intikt. Ook op andere websites kan Google, Bing of Yahoo! uw advertenties tonen. Lees meer